جستجو

چگونه منزل خود را چیدمان و دکور نماییم؟

یکی از مسائلی که فکر خانم خونه و اعضای خانواده رو به خودش درگیر می کنه چیدمان منزل به روشی منحصر بفرد می باشد. اینکه وسائل را در فضاهای بزرگ و یا کوچک کجا قرار دهیم و چگونه از فضای در اختیار خویش به بهترین نحو ممکن استفاده نماییم فکر همه ما را به خود مشغول می نماید.
برای چیدمان منزل و محل استراحت خود باید یک سری نکات را رعایت نماییم که در این مقاله به آن می پردازیم.

۱- رعایت سادگی در عین آراستگی
هر چه طراحی ساده تر باشد، درک محیط و استفاده از آن نیز راحت تر می شود. با حذف جزئیات اضافی و موارد غیرقابل استفاده در محیط می توانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

 

۲- چیدمان کارآمد و پرهیز از سردرگمی
چیدمان منزل باید به نحوی باشد که از سردرگمی استفاده کنندگان از فضا جلوگیری شود و مسیرهای رفت و آمد به درستی و راحتی مشخص باشند. با این روش جلوه طراحی دکوراسیون بیشتر نشان داده می شود.

 

۳- پالت رنگی صحیح و مطابق با روانشناسی ساکنین
نکته مهم در چیدمان، توجه به پالت رنگی می باشد. طیف رنگی که برای متریال های مختلف در فضا استفاده می شود بسیار مهم هست و روی روحیه افراد تاثیر مستقیم می گذارد. پس بهتر است هنگام انتخاب رنگها به سلیقه افراد و علائق ایشان توجه نمایید و مطابق با روانشناسی رنگ ها انتخاب شوند.

 

۴- توجه به عملکرد فضا
هر محیط باید متناسب با نیاز کاربر و عملکردی که دارد طراحی و چیدمان شود. قطعا چیدمان اتاق خواب و محل استراحت با چیدمان فضای پذیرایی و نشیمن متفاوت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!