جستجو

چگونه کاغذ دیواری منزلم را نظافت کنم؟

کاغذ دیواری گرم اتاقخوابی

چگونه کاغذ دیواری منزلم را نظافت کنم؟
بسیاری از افراد تصور می‌کنند زمانی که در خانه یا اداره کاغذ دیواری نصب کردند، دیگر نیازی به تمیز کردن آن نیست. بهتر است بدانید که کاغذ دیواری همچون دیوار رنگ روغن از طریق آلودگی هوا، دوده و… کثیف و لکه می‌شود. در صورتی که می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و عمر کاغذ دیواریتان بیشتر شود، حتما باید به تمیز کردن به‌موقع آن توجه کنید.
در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح تمیز کردن کاغذ دیواری را به شما آموزش دهیم تا خانه‌تان تمیز و فاقد هرگونه آلودگی شود. ناگفته نماند به منظور نگهداری از کاغذ دیواری، حداقل هر دو هفته و حداکثر هر یک در ماه باید آن را تمیز کنید.
در نتیجه اگر می خواهید کاغذ دیواری خود را نظافت کنید، باید قبل از همه چیز با طرز تمیز کردن کاغذ دیواری آشنا شوید. اینکه بدانید در چه زمانی باید کاغذ دیواری را تمیز کرد، چطور باید این کار را انجام داد و چه نکاتی را باید در حین آن رعایت کرد، همه از جمله مواردی هستند که باید با آنها آشنایی نسبی داشته باشید. در غیر این صورت احتمال آنکه به کاغذ دیواری خانه خود آسیب وارد کنید، بسیار بالا است. پس اگر نمی خواهید به کاغذ دیواری تان صدمه بزنید و متحمل خسارت زیادی شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
کاغذ دیواری از نظر قابلیت شستشو به چند دسته تقسیم می شود؟
از منظر شستشو، کاغذ دیواری‌ ها را می‌توان به دو دسته کاغذ دیواری‌ های غیرقابل شستشو و کاغذ دیواری‌ های قابل شستشو تقسیم‌ بندی کرد. کاغذ دیواری‌ های دسته اول (غیرقابل شستشو)، کاغذ دیواری‌ های نازکی هستند که بافت حساسی داشته و عمرشان روی دیوار شما بیشتر از یک یا دو سال طول نخواهد کشید. این نوع کاغذ دیواری ها برای کسانی مناسب هستند که نمی‌ خواهند هزینه زیادی صرف خرید کاغذ دیواری کنند و در عین حال عاشق تنوع بوده و علاقه دارند که دکوراسیون خانه را به سرعت تغییر دهند. این کاغذ دیواری ها برای کسانی که کودک خردسال در منزل دارند نیز بسیار مناسب است.
نوع دوم از کاغذ دیواری های موجود در بازار (که اکثر کاغذ دیواری ها را تشکیل می دهند) کاملا قابل شستشو هستند و جنس آنها از کاغذ نیست. جنس غیر کاغذی و پوششی از وینیل روی بافت این نوع کاغذ دیواری ها، باعث می‌ شود کاغذ دیواری در برابر آب و رطوبت مقاوم شود.
با توجه به اینکه نصب و جابجایی وسایل منزل سخت و وقت گیر می باشد، افراد ترجیح می دهند که کالای باکیفیت تهیه کنند که مجبور به تعویض دوره ای آن نباشند.
البته خود همین کاغذ دیواری ها از نظر مقاومت در برابر شستشو به سه دسته جداگانه تقسیم بندی می شوند:
1. کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی کم
2. کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی متوسط
3. کاغذ دیواری با قابلیت شستشوی زیاد
در هنگام خرید کاغذ دیواری از فروشنده بخواهید میزان شستشو متریال انتخابی را به شما نشان دهد و راجع به آن توضیح دهد.
استاندارد شستشو
هر چه لایه های آب در نمادهای شستشو بیشتر باشد این کاغذ دیواری در مقابل رطوبت مقاوم تر می باشد.
کاغذ دیواری های پی وی سی در مقابل شستشو بیشترین مقاومت را از خود نشان می دهند.
پس از آن کاغذدیواری های با روکش وینیل همانند کاغذ دیواری های برند کازامانس فرانسه در مقابل رطوبت مقاوم هستند.
در درجه سوم کاغذ دیواری های با الیاف نان وون هستند که در مقابل نظافت و شستشو مقاومت خوبی دارند.

کاغذ دیواری ارزان قیمت

 

تمیز کردن کاغذ دیواری
مقدار کمی آب ولرم در یک سطل آماده کنید، یک پارچه یا اسفنج نرم را در محلول تمیز کردن فرو کنید. آب اضافی پارچه یا اسفنج را درون سطل بریزید. تمیز کردن سطح کاغذ دیواری را از بالا به پایین شروع کنید. در جهت دورانی و عمودی تمیز کنید.
به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی استفاده نکنید. استفاده از مقدار زیادی مایع باعث می‌شود خاک به دیوار‌ها چسبیده شود.
اصلا نیازی به استفاده از دستمال‌های مخصوص شستشو نیست، زیرا آن‌ها معمولاً برای کاغذ دیواری بسیار زبر هستند و مناسب نمی‌باشند.
کاغذ دیواری را بشویید و خشک کنید

 

  • گرد گیری کاغذ دیواری
    از جاروبرقی استفاده کنید.
    کارآمد‌ترین روش برای از بین بردن گرد و غبار کاغذ دیواره ها، جاروبرقی است. قبل از شروع، یک برس مخصوص تمیز کردن دیوار را به جارو برقی خود وصل کنید. بسته به طول دسته جارو برقی ممکن است بخواهید از نردبان استفاده کنید تا به نقاط بالاتر دیوار خود دسترسی بهتری داشته باشید. این کار از خراشیدن دیواره‌ها جلوگیری می‌کند. از قسمت بالایی دیوار شروع کنید و کار را چند بار در چند بخش انجام دهید تا زمانی که تمام دیوار را کاملا تمام کنید.
    در هر صورت باید مراقب باشید که جارو برقی با دیوار تماسی نداشته باشد.
    اگر از مجموعه دنیای کاغذ دیواری (نیووالکاورینگ) اقدام به خرید کاغذ دیواری می کنید ما به شما اطمینان می دهیم که کلیه کاغذ دیواری های ما قابل شستشو و دارای استانداردهای سلامت محیط زیستی هستند. به راحتی نصب و نظافت می شوند و نگهداری آنها راحت و آسان می باشد.
    اوت لت کاغذ دیواری ارزان و برند نیووالکاورینگ یکی از بهترین های صنف خود در ارائه محصولات می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!