جستجو

چالش های انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی

انتخاب یک ترکیب رنگی برای داخل خانه شما می تواند یک چالش باشد، اما رنگ نیز می تواند یک ابزار قدرتمند برای تبدیل فضای ساده به یک محیط حساس باشد. در اینجا چند نکته برای شروع کار شما وجود دارد.

لزوما نیازی به دنبال کردن نظریه های طراحی و چرخه رنگ برای پیدا کردن طرح موفق نیستید. انتخاب رنگ بسیار ذهنی است. هنگامی که به دکوراسیون خانه شما می آید، شما باید آنچه را که برای شما دلنشین است انجام دهید.
در انتخاب رنگ مقاومت کنید. جستجوی رنگ خود را با عناصر اتاق که کمتر انعطاف پذیر هستند، مانند مبلمان، پارچه، کاشی و یا تصویر زمینه شروع کنید. سپس انتخاب رنگ خود را بر روی آنها بنویسید.
رنگی که رنگ منتخب در اتاق می شود، به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.
مارک وودمن، طراح داخلی و عضو هیئت مدیره گروه بازاریابی رنگ، می گوید: “به سطح راحتی خود بروید.” “پاک و روشن، یا نرم و ظریف را انتخاب کنید.”

توجه به تاثیر نورپردازی در انعکاس نور واجب است. بنابراین نوع و مقدار نور در یک اتاق تأثیر قابل توجهی روی طرح ها خواهد داشت. آزمایش چگونگی نور طبیعی یا نور از لامپ ها یا وسایل روشنایی در رنگ پارچه، رنگ مبلمان و دیگر سطوح تاثیر می گذارد.
نور روز به عنوان منبع نور مناسب محسوب می شود، زیرا در طول طیف قابل مشاهده رنگ از تقریبا طیف یکنواخت برخوردار است. نور طبیعی از طلوع خورشید به غروب خورشید تغییر می کند به این دلیل که اشعه های خورشید از طریق مقدارهای مختلف جو حرکت می کنند.
توجه داشته باشید که چگونه تغییر نور تأثیر می گذارد. یک پالت رنگ گرم برای محکم کردن سایه ها موثر خواهد بود و استفاده از نور مصنوعی را کاهش می دهد. لامپ های رشته ای یک نور قرمزتر و گرم تر از نور خورشید ایجاد می کنند. از سوی دیگر لامپهای فلورسنت به طور کلی یک نور خنک و ملایم را ایجاد می کنند.
هنگام انتخاب رنگ برای یک اتاق که در درجه اول قبل از طلوع آفتاب یا بعد از غروب خورشید استفاده می شود، رنگ ها را تنها در زیر نور استفاده شده در اتاق انتخاب کنید.
به یاد داشته باشید که رنگ سفید منعکس کننده رنگ های احاطه کننده آن خواهد بود. به عنوان مثال، دیوار سفید، بازتابی از موکت، رنگ سقف و حتی مبلمان می دهد.
اگر پیش زمینه ی خنثی را ترجیح می دهید، روش های متعددی برای افزودن رنگ با لمس های کوچک یا حتی انفجار یک طرح رنگ انتخاب شده، وجود دارد. پارچه و منسوجات از قبیل فرش، بالش، پرده های پنجره ها، عناصر مناسب برای دعوت کردن رنگ است.
اکسسوری ها و مجموعه های شخصی می تواند به عنوان رنگ ها در اتاق عمل کنند.

رنگ های پر جنب و جوش گل و میوه را فراموش نکنید. آنها در گلدان یا کاسه دسته بندی می شوند و فضای رنگی در هر فضای ایجاد می کنند.
در حالی که اشیا طبیعی ممکن است نرم و راحت به نظر بیایند، مزایای زیادی برای استفاده از رنگ در خانه شما وجود دارد.
رنگ می تواند سبک های متنوعی از مبلمان را متحد کند.
یک اتاق کوچک می تواند با رنگ های روشن بزرگتر به نظر می رسد. یک اتاق بزرگ با یک سایه تاریک بر روی دیوارها کوچک می شود. شما می توانید سقف با رنگ تیره بصری را پایین آورید و آن را با یک نور کم کنید.
انتخاب یک پالت رنگ برای یک طرح طبقه باز، می تواند مشکل باشد، اما رنگ یک ابزار قدرتمند برای تبدیل فضای شما است. این نکات را در نظر بگیرید:
اجازه دهید معماران شما را راهنمایی کنند و بهترین ایده ها را به شما بدهند.
یک دیواری از خود را برای رنگ با رنگ زمینه انتخاب کنید.
از یک طرح تک رنگ استفاده کنید. مقدار رنگ را از فضا به فضا تغییر دهید.
قالب را اضافه کنید یک فضای را با قالب بندی مشخص کنید و رنگ آن را در یک فضای رنگی استفاده کنید.
قفسه کتاب، قفسه یا صفحه نمایش جدا کنید. پشت جلد کار با تصویر زمینه رنگی یا رنگ متضاد رنگ را پوشش دهید.
فضاها را با فرش یا گلیم تعریف کنید.

برای مثال، یک منطقه ناهار خوری ممکن است با یک فرش رنگی مشخص شده باشد، در حالی که در یک منطقه مجاور، مبلمان را می توان در اطراف یک فرش چند رنگ طبقه بندی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه ما شوید

برای اطلاع از آخرین محصولات و خبرها و تخفیفات دنیای کاغذ دیواری، عضو خبرنامه ما شوید!